戦闘機


McDonnell F3H-2 Demon

全天候型の艦載迎撃機。


All weather carrier based interceptor.


Douglas F4D-1 Skyray

"Skyray" はNavy(海軍)において超音速飛行を可能にし、離陸から50,000フィートまでのTime-To-Heightにおいて2.6分の世界記録を達成した。


The Skyray gave the Navy a supersonic capability and achieved a world record in time-to-height by climbing to 50,000 feet in 2.6 minutes from takeoff.


Grumman F7F-3 Tigercat

"Tigercats" は1944年10月に最初に引き渡され、最終の引き渡しは1946年12月に行われた。第二次世界大戦では使われなかったが、朝鮮戦争では幅広く使われた。


Tigercats were first delivered October 1944. with final delivery December 1946.It was not used in WWII but saw extensive service in Korea.


Vought F8U-1 Crusader

1,000MPH(Miles Per Hour)を越えた最初の飛行機で、航空母艦の艦載機である。この飛行機はNavy(海軍)のものでベトナム戦争に参加していた。


The first aircraft to exceed l,000m.p.h. and operate from an aircraft carrier.These award winning Navy aircraft saw service in the Vietnam conflict.


Grumman F9F-4 Panther

VF-51にアサインされ、1950年8月、Navy(海軍)で最初に朝鮮戦争の戦闘に参加したジェット機となった。


Panthers assigned to VF-51 became the first Navy jets to enter combat in Korea, August 1950.


Grumman F9F-8 Cougar

この前身のストレート翼の機はNavy(海軍)の朝鮮戦争で重要な役割を果たした。"Cougar" は他のバージョンにも改造された。


The earlier straight-winged version of this aircraft saw considerable service with the Navy in Korea.The Cougar was modified into still other versions.


Grumman F11F-1 Tiger

艦載の攻撃戦闘機。艦載の攻撃戦闘機。Navy(海軍)のアクロバットフライングチームである "ブルーエンジェルス"によって長年使われた。


Carrier-based attack and fighter aircraft.Used for a number of years by the Navy's Blue Angels acrobatic flying team.


North American FJ-4B Fury

この680MPH(Miles Per Hour)戦闘機はAir Force(空軍)の "Sabre" のNavy(海軍)バージョンであり、U.S. Marines(海兵隊)で広範囲に使われた。


This 680 m.p.h. fighter was the Navy equivalent of the Air Force Sabre and was used extensively by the U.S. Marines.


McDonnell-Douglas F-4C Phantom II

F-4はベトナム戦争においてNavy(海軍) 、Marines(海兵隊)及びAir Force(空軍)で使われたトップラインの戦闘機。この航空機は'C'モデルである。


The F-4 was the 'Top Line' fighter of the Vietnam conflict, used by the Navy, Marines, and Air Force.This aircraft is a 'C' model.


Grumman F-14A Tomcat

マッハ2.35(1,346Knots)の能力がある可変後退翼の防衛戦闘機。

Swing-wing carrier-borne fleet defence fighter capable of mach 2.35(1,346Knots).


McDonnell-Douglas F-15A Eagle

USAFで一番優れた戦闘機。


USAF's primary air-superiority fighter.


Republic F-84C Thungerjet

"Thunderjet" はUSAFの最後のストレート翼の亜音速戦闘爆撃機である。


The Thunderjet was the last of the subsonic straight wing fighter bombers to see operational service with USAF.


Republic F-84F Thunderstreak

オリジナルのF-84はストレート翼で設計された。


The original F-84 was designed with straight wings.


Republic RF-84F Thunderflash

F-84をベースしに、機首に写真装置を収容する為に空気取り入れ口が翼根に動かされている。


Based on the F-84 with air intakes moved to the wing root in order to accommodate nose photographic gear.


North American F-86H Sabre

この "Sabre" バージョンは朝鮮戦争で使われたものより強力なエンジンを収容する為に胴体が大きくなっている。


This Sabre version had an enlarged fuselage to accommodate a more powerful engine than the ones used in Korea.


North American F-86L SabreJet

National Guard Units(国防軍ユニット)で使われていた "Sabre" を改造した全天候バージョン。


Modified all-weather version of the Sabre served with National Guard Units.


Northrop F-89J Scorpion

Air Defense Command(航空防衛指令) の為に核装備した最初の戦闘迎撃機。


First fighter-interceptor to carry nuclear armament for the Air Defense Command.


Lockheed F-94C Starfire

複座、全天候-レーダー装備された戦闘機。


2-seat, all-weather. radar-equipped fighter.


North American F-100C Super Sabre

100番台シリーズ戦闘機の最初のもので、水平飛行で音速を越えた最初のジェット戦闘機である。


The first of the 'century series fighters and the first jet fighter to exceed the speed of sound in level flight.


McDonnell F-101B Voodoo

XF-88の設計が変更されてFー101として発注された。


The XF-88 design was modified and ordered as the F101.


Convair F-102A Delta Dagger

USAF最初の三角翼航空機。機銃はなく、 空対空ミサイルだけを運んだ。


The USAF's first delta-wing aircraft.It carried only air-to air missiles and no guns.


Lockheed F-104D Starfighter

最も広域で迎撃できるマッハ2の迎撃機。


Most widespread Mach 2 interceptor of its day.


Republic F-105D Thunderchief

F-105シリーズはUSAFのベトナムにおける最初の5年間の攻撃任務の75%以上を遂行した。


In the first five years of its service in Vietnam, 105s carried out more than 75% of assault missions for the USAF.


Convair F-106A Delta Dart

オリジナルはF-102Bと呼ばれ、多くの設計変更で全く新しい飛行機になり、F-106Aと呼称が変わった。


Originally designated F-102B, due to many design changes it became a totally new aircraft and was redesignated F-106A.


North American F-107A

F-107はF-100の更新バージョンであるはずであった。しかし、Republic F-105との競争に破れ、3機だけ作られた。


The F-107 was to be an updated version of the F-100.It lost out in competition with the Republic F-105 and only 3 were built.


General Dynamics F-111E Aardvark

U.S. Air Force(空軍)で最初に採用された可動翼戦闘機。


U.S. Air Force's first operational swingwing combat aircraft.


Mikoyan Gurevich Mig 15bis FAGOT

北朝鮮のマークをつけているソビエトの戦闘機。


Soviet jet fighter with Korean markings.


Mikoyan Gurevich Mig 15UTI Midget

戦闘機訓練用の複座バージョン。


2-seat version for fighter training.


Mikoyan Gurevich Mig 17F Fresco C

北ベトナムマークのソビエトの昼間戦闘機。

Soviet day fighter in N. Vietnamese markings.


Mikoyan Gurevich Mig 17PF Fresco D

レーダー装備のついた夜戦戦闘機。


Radar-equipped night fighter.


Lockheed P-80B Shooting Star

アメリカ最初のジェット戦闘機。P-80は朝鮮戦争においてアメリカ機として最初に敵側の飛行機を撃墜した戦闘機であり、広範囲に渡って使われた。


The first U.S. combat jet.The first U.S. enemy aircraft shot down by a P-80 was in the Korean War, where it was used extensively.


低空対地攻撃爆撃機(Attack Bomber (Light))


Douglas A-1F (EA-1F) Skyraider

朝鮮戦争とベトナム戦争で使われた攻撃機。標準的なB-17と同等の爆弾搭載量を運ぶことができた。


Attack aircraft used in Korea and Vietnam.It could carry the equivalent normal bombload of the B-17.


Douglas A-4C Skyhawk

今までに作られたジェット攻撃機で最も信頼性が高いものの一つ。ひときわ優れた多用途性と強靭性の設計。


One of the most reliable jet attack planes ever built.Exceptional versatility and toughness of design.


Grumman A-6 Intruder

60年代初頭に初飛行し、海軍では90年代でもその電子戦能力で活躍している。


First flew in early '60s and still valuable to the Navy into the '90s with its electornic warefare capabilities.


TV   A7-D Corsair II

亜音速の航空支援及び阻止機(interdiction aircraft)。


Sub-sonic close air support and interdiction aircraft.


LTV A7-E Corsair II

亜音速の航空支援及び阻止機(interdiction aircraft)。


Sub-sonic close air support and interdiction aircraft.


Fairchild-Republic A-10A Thunderbolt II

空からの接近戦の為に特別に設計され、その 30mmカノン砲は毎分4,200発を発射することができる。


Designed specifically for close air support, its 30mm cannon can fire 4,200 rounds per minute.


Lockheed AP-2H Neptune

ベトナム戦争における特別な攻撃のために改造された4機のうちの1機である。


This is one of only four aircraft modified for a special attack role in Vietnam.


Hawker Siddley AV-8C Harrier

西側諸国で唯一の使用可能な固定翼のV/STOL(垂直/短距離離着陸)襲撃戦闘機。


The western world's only operational fixed wing V / STOL (vertical / short takeoff landing) strike fighter.


爆撃機(Bomber)


Grumman AF-2S Guardian

オリジナルは魚雷爆撃機で、後に対潜用として改造された。この飛行機はU.S. Forest Service(合衆国森林局)用として再改造されたもの。

Originally designed as a torpedo bomber, it was later modified for anti-submarine warfare.This aircraft was again modified for duty with the U.S. Forest Service.


Douglas A-26K Invader

"Invader" は数少ない3つの戦争に参加した戦闘機の一つ。第二次世界大戦と朝鮮戦争における任務とさらに強化された機体がベトナム戦争で重要な軍務についた。

The Invader was one of the few combat planes to serve in three wars.Besides duty in WWII and Korea, versions modified with stronger airframes saw considerable service in Vietnam.


Douglas B-18B Bolo

第二次世界大戦ではすでに時代遅れで、これら中型爆撃機は対潜パトロールのために使われた。DC-2とDC-3から発展した。

Obsolete by WWII, these medium bombers were used for antisubmarine patrol.Developed from the DC-2 and DC-3 aircraft.


Douglas B-23 Dragon

B-18を改良したもので、この爆撃機は第二次世界大戦では訓練と輸送にのみ使われた。


An attempt to improve the B-18 design, these bombers saw only training and transport use during WWII.


Douglas B-26C Invader

A-26の機首に透明な爆撃手席をもうけたもの。


Boeing B-52D Stratofortress

東南アジアで使用するために搭載量を30トンに変更された。後期のモデルはまだ現役である。


Modified to carry 30 tons of 'iron bombs' for use in Southeast Asia.Later models are still in use.


Boeing B-52G Stratofortress

長い間核抑止力の中心である。'G'モデルはペルシャ湾戦争で従来の役割で使われた。


Long the mainstay of the nuclear deterrent force, 'G' models were used in a conventional role during the Persian Gulf War.


Martin B-57E Canberra

"Canberra" はイギリスで設計されたもので、アメリカで製造されたものはB-57と呼ばれた。


Canberras were British-designed aircraft built in the U.S. and designated B-57.


Convair B-58A Hustler

核爆弾を運ぶ能力の最初の超音速爆撃機。一番多くの多くの世界レコードを作った。

First supersonic bomber in history capable of delivering nuclear bombs.It set more world records than any other type of combat aircraft.


貨物/輸送機(Cargo / Transport)


Aero Spacelines B-377SG Super Guppy

NASA用にBoeing "Stratocruiser"を特大の積荷を運ぶために改造した。


Boeing "Stratocruiser" modified to carry outsize cargo for NASA.


Douglas C-47 Skytrain

U.S. Navy(アメリカ海軍)及びMarines(海兵隊)のためにC-47を再設計したもの。


Re-engineered from the C-47 airframe for the U.S. Navy and Marines.


Douglas C-54D Skymaster

大型貨物航空機。


Large cargo aircraft.


Lockheed C-69 Constellation

この大型貨物/旅客機は軍及び民間の航空会社で使われた。


This large cargo /passenger aircraft saw service with the military and civilian airlines.


Fairchild C-82A Packet

C-119前任。この飛行機と同じ型のものが映画 "Flight of the Phoenix" で使われた。


Predecessor of C-119.Same type of aircraft used in the movie 'Flight of the Phoenix'.


Boeing C-97G Stratofreighter

民間エアラインで使われたBoeing 377の軍バージョン。博物館のC-97Gは赤十字社のビアフラ空輸で活躍した。


Military form of the civil Boeing 377 airliner.The Museum's C-97G served in the Biafran Airlift with the Red Cross.


Douglas C-117D Super Gooneybird

U.S. Navy(アメリカ海軍)及びMarines(海兵隊)のためにC-47を再設計したもの。


Re-engineered from the C-47 airframe for the U.S. Navy and Marines.


Fairchild C-119C Flying Boxcar

両開き(clamshell)の後部貨物扉を持っているユニークな輸送機。大量の落下傘部隊員又は貨物を落とすことができた。


Unique transport with clamshell rear cargo doors.Could drop paratroopers or cargo by parachute in large quantities.


Lockheed C-121A Constellation

博物館の飛行機は、アイゼンハワー大将が戦後のヨーロッパ でSHAPE指揮官であった時の専用飛行機であった。


The Museum's plane was the personal aircraft of Gen. Eisenhower when he was SHAPE Commander in post-war Europe.


Fairchild C-123B Provider

貨物グライダが基となっている輸送機。


Transport derived from a cargo-glider design.


Douglas C-124C Globemaster

アメリカのピストンエンジンでの最後の大型戦略輸送機。


The last large American strategic transport powered by piston engines.


Lockheed C-130A Hercules

長距離輸送機。後期のモデルは現在も使われている。


Long-serving cargo carrier.Later models still in use.


Lockheed C-130D Hercules

極寒用に改造されたもの。他のモデルは未だに色々の任務で使われている。


Modified for arctic operation.Other models still in use performing a variety of missions.


Douglas C-133B Cargomaster

ソアー 、タイタン 、ジュピター及びアトラスミサイルを運ぶよう設計された。


Designed to carry the Thor, Titan, Jupiter and Atlas missiles.


Budd RB-1 Conestoga

1942年に アルミニウムの不足を見越してステンレス・スチールで製造された。軍では使われなかった。第二次世界大戦後、Flying Tiger Airlinesが数年使ったが、大部分が南アメリカ及び中央アメリカでの飛行で終わった。


Built out of stainless steel in 1942 because of an anticipated shortage of aluminum.Never used by the military.After WWII Flying Tiger Airlines used them for several years but most ended their flying days in South and Central America.


YC-125A    Raider

ヘリコプター及び競合する飛行機により襲撃の役割が取って代わられた。製造された23機全てがUSAFで5年間、地上における機器訓練で使われた。その後USAFから売却され、民間の輸送機として使われた。


Helicopters and competing aircraft superceded the Raider's task.All 23 built served the USAF 5 years on the ground only as mechanic trainers.Subsequently sold by USAF and operated as civilian transports.


スタッフ輸送機(Staff Transport)


Douglas VC-118A Liftmaster

博物館の飛行機はケネディー及びジョンソン大統領の専用飛行機として用いられた。


The Museum's plane was used as a personal plane by Presidents Kennedy and Johnson.


Lockheed VC-140B JetStar

USAFにおいてVIPの輸送に用いられた。少数のものが軍のワールドワイドのナビゲーションをチェックする為に使われた。


Used as VIP transport by USAF.Limited number used for checking world-wide military navigational aids.


Sikorsky VH-34C Chocktaw

大統領用として使われた最初のヘリコプター。


First helicopter type to be used in Presidential service.


電子戦/特殊電子機(Electronic Warfare / Special Electronics)


Boeing EB-47E Stratojet

1950年代にはB47sは28ものSAC爆弾翼が装備されていた。その10年で最も重要な戦略爆撃機であった。


As many as 28 SAC Bomb Wings were equipped with B 47s during the 1950s.The most important strategic bomber of that decade.


Lockheed EC-121T Warning Star

電子の対策の為に改造されたもので、AWACS(機上搭載警戒管理システム)の前身。


Modified for electronic countermeasures, these aircraft were the predecessors of the AWACS (Airborne Warning and Control System).


Boeing EC-135J Stratotanker

KC-135 "Stratotanker" を改造し、空輸の司令及びコントロールに使われた。オリジナルの尾翼#は8057であった。

Modified from the KC-135 Stratotanker for airborne command and control missions.Original tail number was 8057.


対潜哨戒機(Anti-Submarine)


Lockheed P2V-7 Neptune

アメリカで最初の陸から海上の偵察の為に特別に設計された飛行機。これは森林火災用として再構成されたもの。

First American land-based plane specifically designed for maritime reconnaissance.This one was reconfigured to fight forest fires.


Martin PBM-5A Mariner

第二次世界大戦の長距離対潜哨戒機である PBMs は着陸装置を持っていなかった。この飛行機は戦後の水陸両用バージョンで最後に引退した "Mariner" である。


The long range anti-submarine PBMs of WWII did not have landing gear.This post-war amphibian version is the only surviving 'Mariner' left.


Grumman S2F-1 Tracker

対潜パトロールの為の輸送用として使用された。


Operated from carriers on anti-submarine patrol.


空中早期警戒機(Airbourne Early Warning )


Grumman E-1B Tracer

艦隊の レーダー探知範囲を拡大する為に使われた


Carrier aircraft used to extend the radar detection range of the fleet.


偵察機(General Reconnaissance)


Grumman F9F-8P Cougar

この前身のストレート翼の機はNavy(海軍)の朝鮮戦争で重要な役割を果たした。"Cougar" は他のバージョンにも改造された。

The earlier straight-winged version of this aircraft saw considerable service with the Navy in Korea.The Cougar was modified into still other versions.


Rockwell Internation RA-5C Vigilante

このマッハ2の爆撃機は偵察用に改造された。


These Mach 2 bombers were modified into a better suited role of reconnaissance.


Martin RB-57F Canberra

General Dynamicsによるコンバージョンで完全な再設計及び構成変更が生じた。この飛行機はNASAの地球の湾曲の勉強に使われた。


Conversion by General Dynamics involved almost complete redesign and rebuilding.This aircraft was used by NASA for earth curvature study.


Beech RC-45J Expeditor

Beech 18の軍バージョンの軽輸送機。


Military version of Beech 18 light transport.


McDonnell RF-101C Voodoo

迎撃機の写真偵察バージョン。


Photo reconnaissance version of interceptor.


Lockheed SR-71A Blackbird

マッハ3以上、1966から1990年まで使用された戦略偵察機。世界で最も速く、最も高く飛んだ飛行機。


Mach 3 +, strategic reconnaissance aircraft operational from 1966-1990.The world's fastest and highest flying aircraft.


気象観測機(Weather)


Douglas WB-66D Destroyer

Navy(海軍)のA-3 "Skywarrior" のAir Force(空軍)バージョン。


An Air Force version of the Navy A-3 Skywarrior.


Martin WB-57F Canberra

"Canberra" はイギリスで設計されたもので、アメリカで製造されたものはB-57と呼ばれた。


Canberras were British-designed aircraft built in the U.S. and designated B-57.


給油機(Tanker)


Boeing KB-50D Superfortress

B-50の基となった機体はB29で、エンジンと尾翼を大きくしている。


The basic airframe of the B-50 is that of a B29 with larger engines and tail.


Boeing KC-97G Stratofreighter

C-97を改造した空中燃料給油機。


Air to air refueling plane modified from C 97.


練習/輸送機(Trainer & Utility Transport)


NAF N3N Yellow Peril

森林火災用として改造された最初の訓練機。


Primary trainer, modified for fighting forest fires.


Grumman TF-9J Cougar

F9F "Cougar" シリーズの複座練習機バージョン。


2-seat trainer version of F9F Cougar series.


Convair TF-102A Delta Dagger

練習機バージョン。大部分の単座の戦闘機用練習機は複座の座席が前後になっている。この飛行機は珍しく複座の座席が横に並んでいる。


Trainer version.Most trainer variants of single-seater fighters are seated fore and aft.This aircraft is unusual in that it has side by-side seating.


Lockheed T-1A Seastar

P-80の着艦練習用に改造したバージョン。


A trainer version of the P-80 adapted for carrier randings.


Douglas T-10B Skynight

Navy(海軍)の複座のレーダー夜間戦闘機。韓国で任務についた。


2-seat radar equipped night fighter for the Navy.Saw duty in Korea.


North American T-28C Trojan

Navy(海軍)の航空母艦パイロットのトレーニングに使われ、若干数がベトナム戦争での軽い攻撃任務用に改造された。数機は民間人が飛ばしていた。


Used to train Navy carrier pilots, some were modified for light attack duties in Vietnam.Some now flown by civilians.


Convair T-29D Samaritan

Convair 240 AirlinerによるC-131の訓練バージョン。


Training version of the C-131 cargo aricraft similar to Convair 240 airliner.


Lockheed T-33A Shooting Star

P-80の複座の練習機バージョン。


2-seat training version of the P-80.


Cessna T-37B Tweet

USAFで最初に製造された初歩ジェット練習機。


USAF's first purpose-built primary jet trairier.


Northrop T-38A Talon

この双発ジェット練習機は1961年3月から使われるようになった。単座戦闘機バージョンはF-5と呼ばれた。


This twin jet trainer became operational March 1961.Single seat fighter version designated F-5.


North American T-39A Sabreliner

戦闘にも使える練習及び汎用飛行機。商用及び重役輸送用バージョンも製造された。


Combat readiness trainer and utility aircraft.Commercial and executive transport versions were also produced.


練習機(Trainer)


North American AT-6G Texan

当時の最も重要な中級練習機。Army(陸軍) 、USAF及びNavy(海軍)で使われた。Navy(海軍)ではSNJと呼ばれた。


The most important advanced trainer of its time.Used by Army, USAF, and Navy.Designated SNJ by Navy.


Beech AT-7 Navigator

Beechcraft Model 18の多くの軍バージョンの1つ。AT-7はナビゲーターの訓練に使われた。


One of the many military versions of the Beechcraft Model 18.The AT-7 was used for training navigators.


Vultee BT-13A Valiant

それを操縦した多くの人に "Vibrator"として親しまれたArmy(陸軍)AFの初級練習機。


Basic Army AF trainer known as the 'Vibrator' by many who flew it.


North American BT-14 Yale

フランスのために製造。1940年にイギリスで採用され、カナダの飛行訓練学校に供給された。アメリカのバージョンはBT-14と呼ばれた。


Built for France.Adopted by the British in 1940 and furnished to flight training schools in Canada.The U.S. version is designated BT-14.


Stearman PT-17 Kaydet

初等練習機、森林火災用に改造された。


Primary trainer, modified for fighting forest fires.


汎用水陸両用機(General Purpose Utility Amphibian)


Grumman HU-16A

空からの海難救助任務のために設計された。


Designed for air-sea rescue duties.


Piasecki HUP-3 Retriever

U.S. Army(陸軍)で使用していたヘリコプターシリーズのU.S. Navy(海軍)バージョン。医療及び軽貨物輸送に使われた。


U.S. Navy version of helicopter series which also served with U.S. Army.Used for medical evacuation and light cargo hauling.


観測/連絡機(Observation & Communication)


Cessna O-2A Skymaster

1978年までに "Skymasters" のモデル336と337が2000機以上製造された。軍のバージョン(O-2)は航空管制と心理作戦任務に使われた。


By 1978 over 2,000 model 336 and 337 Skymasters had been built.The military version (O-2) was used for forward air control and psychological warfare missions.


Grumman OV-1C Mohawk

短い荒れた飛行場からでも離着陸できた偵察機。ベトナム戦争で使われた。


A reconnaissance aircraft that could operate from short. rough airfields.Used in Vietnam.


Rockwell Internation OV-10D Bronco

戦場偵察の為に設計されたが、強力な火力を使うことも出来た。Dモデルは夜間用に改造された。


Although designed for battlefield observation, could deliver lethal firepower.D models were modified for night operations.


ヘリコプター(貨物/輸送)(Helicopter (Cargo / Transport))


Boeing CH-21C Shawnee

貨物と兵隊の移動に使用された。


Used to move cargo and troops.


Sikorsky CH-37B Mojave

西側諸国において何年もの間、最大で最速のヘリコプター。


For years the largest and fastest helicopter in the western world.


ヘリコプター(観測機)(Helicopter (Observation))


Kaman OH-43D Huskie

ラジアルピストンエンジンの救助ヘリコプター。


Radial piston engine powered rescue helicopter.


ヘリコプター(Helicopter (SAR))


Sikorsky HH-3F Pelican

U.S. Coast Guard(米国沿岸警備隊)の捜索救助用で、進んだ電子装置 を装備している。USAFで使われた同類のバージョンは "Jolly Green Giant (陽気なグリーン・ジャイアント)" として知られている。


Equipped with advanced electronic equipment for search and rescue duties with the U.S. Coast Guard.A similar version used by the USAF was known as the 'Jolly Green Giant.'


Sikorsky HH-52A

沿岸警備隊 (Coast Guard)で救助用に使われた。民間のバージョンは11人の乗客を収容した。


Used by Coast Guard for rescue.The civilian version accommodated 11 passengers.


ヘリコプター(訓練)(Helicopter (Training))


Hughes OH-55A Osage

U.S. Army(陸軍) の訓練ヘリコプター。


Training helicopter for the U.S. Army.


ヘリコプター(汎用/一般使用)(Helicopter (Utility / General purpose))


Bell UH-1F Huey

アリゾナ州、グリーンバレィにあるタイタンミサイル博物館にある。


Located at Titan Missile Museum..


Bell UH-1H Iroquois

このモデルの生産は1967年に始まった。最も多い "Huey" は5,435機製造された。


Production of this model started in 1967.It's the most numerous of the 'Huey' variants with 5,435 having been produced.


Bell UH-1M Iroquois

U.S. Army(陸軍)バージョンは側面にXM-21機銃を装備し、INFANTシステム(Hughes Aircraft Night Fighter & amp Night Tracker)により、周りが薄明かりの状態でも地上の目標を見つけて捕らえるには適任であった。1969年末からベトナム戦争で使われた。


U.S. Army version fitted with Hughes Aircraft Night Fighter & amp Night Tracker (INFANT) system to detect and acquire ground targets under low ambient light conditions for aiming the side mounted XM-21 guns.lt became operational in Vietnam at the end of 1969.


Sikorsky UH-19B Chickasaw

朝鮮戦争で救助用として広範囲に使われた。


Extensively used for rescue in the Korean War.


ヘリコプター(Helicopter)


Sikorsky CH-54A Skycrane

軍の輸送用の独創的な設計で、貨物の運送や他の用途で使用する装換可能なポッドを装備している。


Originally designed for military transport duty, it was equipped with interchangeable pods for use as a cargo hauler and other missions.


Kaman HH-43F Huskie

乗客8人乗り。ジェットエンジンのH-43Dを変更したバージョン。


Seated up to 8 passengers.An updated jet-powered version of the H-43D.


Sikorsky H-5G Dragon fly

早期救助ヘリコプター。原型は1943年8月18日に初飛行。


Early rescue helicopter.Prototype first flew Aug. 18, 1943.


大型旅客機(Airliner)


Douglas DC-7B

U.S. Forest Service(合衆国森林局)が森林火災用に商用/貨物機を改造した。


Commercial airliner / cargo carrier modified by the U.S. Forest Service for fire fighting.


Sud Aviation SE-210 Caravelle

オリジナルはユナイテッド航空において乗客の運搬に使われていた。Aero Services によって買われて、側方監視レーダーを使った地図作成のために改造された。


Originally served with United Air Lines as passenger carrier.Purchased by Aero Services and modified for mapping using sidelooking radar.


汎用機(Utility)


De Havilland U-6A Beaver

アメリカ 軍で使われたカナダ製の多用途機。


Canadian-built utility craft used by U.S. military.


Beech U-8D Seminole

Beech Twin Bonanza の軍バージョン。


Military version of the Beech Twin Bonanza.


Piper U-11A Aztec

軍によって使われた民間用航空機の1機。この飛行機はNavy(海軍)で使われた。


One of the many civilian aircraft used by the military.This aircraft served with the Navy.


Lockheed UC-36 Electra

航空会社と軍で第二次世界大戦前後に使われた軽輸送機。アメリア・イアハート (Amelia Earhart) が行方不明になったものと同型。


Light transport used by the airlines and the military before and during WWII.Similar to the one in which Amelia Earhart perished.


無人機(Drone)


McDonnell ADM-20C Quail

敵の電子網を混乱させる為のB-52が搬送するジェットデコイミサイル。


An air breathing decoy missile carried on B-52s to confuse enemy electronic defenses.


North American AGM-28A Hound Dog

B-52の翼下から発射される空対地ミサイル。


An air to surface missile carried and launched from wing pylons under the B-52.


Teledyne Ryan AQM-34Q Compass Dawn

C-130から発射された。この無人機の回収はパラシュートをヘリコプターで引っかける事によって行われた。"Flying Submarine" は回収不成功の際に水中から陸に引き上げるので命名された。


Launched from C-130 aircraft.On return these drones deployed a parachute which was snagged by a helicopter.The 'Flying Submarine' was so named because of unsuccessful retrievals which caused it to land on the water.


Teledyne Ryan YQM-98A Compass Cope

高高度偵察無人機。通常の飛行機に取り付けられているようなエンジンは無い。


High-altitude reconnaissance drone.The engine normally mounted above the aircraft is missing.


実験機(Experimental Versions)


Bushby / McMurry MM-2 Mustang Mk.2

Piper CoのDavid Longによって設計されたMidget Mustang。設計はRobert Bushbyにより1950年代後期まで続けられた。


Variant of single-place Midget Mustang which was designed by David Long of the Piper Co. The design was continued in the late 1950s by Robert Bushby.


Columbia XJL-1

Grumman Duckの単葉機化されたもの。初飛行はl946年。2機だけ製造された。U.S. Navy(海軍)は問題が多かった為にテストを中止し、1949年に売却された。


Monoplane evolution of the Grumman Duck.First flown in l946.Only 2 were produced.Due to problems, U.S. Navy halted testing and the aircraft were sold in 1949.


個人用飛行機(Private aircraft)


Cessna Cessna Model 120

セスナ社で第二次世界大戦後最初に生産された民間用全金属製の航空機。


Cessna's first post-WWII production of an all-metal aircraft for civilian use.


Cessna Cessna Model 150 Commuter

主に民間のパイロット訓練で使われた。

Used primarily for civilian pilot training.


Cessna Cessna Model 310C

1954年に最初に製造された。この飛行機は(U.S. Forest Service(合衆国森林局)によって使われた。軍のバージョンはU-3と呼ばれた。


First produced in 1954.This aircraft used by U.S. Forest Service.The military version was designated U-3.


Beechcraft D-18S Twin Beech

ビーチクラフト双発軽飛行機の長い製品系列での最初のもの。


The first in a long line of Beechcraft twin engine light transport designs.


プロトタイプ(Prototype)


Boeing YC-14

C-130の交替として意図され、2機がプロジェクトのキャンセル前に製造された。


Intended as a replacement for the C-130, only 2 were built before cancellation of the project.


Beech YC-45J Expeditor

Beech 18の軍バージョンの軽輸送機。


Military version of Beech 18 light transport.


Douglas YEA-3A Skywarrior

核装備で航空母艦に艦載できる最初の大型戦略爆撃機。


The first large strategic bomber with nuclear capability to operate from an aircraft carrier.


McDonnell YF-4J Phantom II

F-4はベトナム戦争においてNavy(海軍) 、Marines(海兵隊)及びAir Force(空軍)で使われたトップラインの戦闘機。この飛行機は'J'モデル(F-4J)の実地試験の為に改造されたもの。


The F-4 was the 'Top Line' fighter of the Vietnam conflict, used by the Navy, Marines, and Air Force.This aircraft was a 'B' model. modified to test out the 'J~ model (F-4J).


Lockheed YO-3A Quiet Star

11機のみ製造された。木の葉がサラサラと音をたてるより静かなように設計された。ベトナム戦争及びF.B.Iで低空の偵察機として用いられた。


Only 11 built.Designed to operate with no more sound than the rustling of the leaves of a tree.Used as a low-level reconnaissance plane in Vietnam and by the F.B.I. in the U.S.


特殊/耐久試験機(Special Test, Permanent)


Boeing NB-52A Stratofortress

これと他の1機のB-52がX-15プロジェクトのために改造された。

This and one other B-52 were modified for the X-15 project.


McDonnell NF-4E Phantom II

Edwards AFB においてテストをするために使われた改造された飛行機。改造前はUSAFの”サンダーバード”で使っていた。

A modified aircraft used for testing at Edwards AFB.Previously served unmodified with USAF "Thunderbirds".


その他(Unclassified)


Grumman J4F-2 Widgeon

EDO Corp. によってテスト目的で使われた。Martin XP5M 飛行艇 のためにオリジナルの艇体はハーフスケールの艇体に取り替えられた。


Used by EDO Corp. for testing purposes.Original hull replaced with half-scale hull for Martin XP5M Flying Boat.